Martin Lonský nejen o začátcích APUtime v podcastu VYFÁRÁNO. Martin Juřík o zákulisí APUtime, o každodenní praxi, v podcastu Jak to jde?
“Zaškolení projektového manažera by bylo extrémně finančně náročné, protože on vám tu práci nedělá a vy ho zaškolujete a nedejbože, když se rozhodne třeba po půl roce odejít. To jsme si řekli, že touhle cestou se vůbec ani nechceme zkoušet vydávat. Když si promítnu plat tohoto projekťáka, plus nějaké zaškolení, mínus můj čas, který jsem tomu věnoval, tak stoprocentně jsme v mínusu. APUtime nám rozhodně ušetřil spoustu času i peněz.“ říká Jakub z NorthMoravians.
Majitel firmy dlouhodobě onemocněl. Jeho nepřítomnost zasadila velmi silnou a především nečekanou ránu pro chod společnosti. Ze dne na den musela veškeré řízení převzít paní Rašková, partnerka majitele.
Marketingové oddělení TV Nova hledalo automatizované řešení, které by pomohlo klíčovým manažerům s plánováním úkolů pro přípravné fáze kampaně a zpřehlednilo tak veškeré probíhající procesy jednotlivých projektů. Po důkladné analýze trhu si ke spolupráci přizvalo virtuálního projektového asistenta APUtime, jehož algoritmy řídí umělá inteligence.
„Nekonečná prokrastinace představuje pro tuto společnost neustálý problém“ říká Hynek Orság, zkušený projektový manažer společnosti PROENVAS. Jaké jsou podle něj největší problémy, které se objevují při digitalizaci obcí, měst, ale i podniků? Proč jsou externí projektové agentury tak často najímány pro provádění projektového řízení? Zde je přepis webcastu, ve kterém Hynek dělal rozhovor s Petrem Juříčkem z APUtime.
V prosinci 2020 jsme firmám umožnili pojmenovat si svého virtuálního asistenta a netušii jsme, jak velký dopad to bude mít.
APUtime má jen málo společného s běžnými aplikacemi pro řízení projektů (času). Ano, jedná se o software, se kterým pracujete prostřednictvím internetového prohlížeče nebo aplikace pro mobilní telefony. Tady však podobnost končí. Všechno ostatní už je jiné.
Jaký je rozdíl mezi projektem a procesem? Jak je definovat, čím jsou charakteristické? Pojďme si objasnit rozdíly.
Úspěšné řízení projektů dokáže být mnohdy pěkný oříšek i pro zkušeného manažera. Od počátečního plánování až po konečnou realizaci projektů se totiž dokáže objevit řada obtížností, se kterými si musí management umět poradit. Ať už jde o velký problém, který nám nedá v noci spát, zavařit nám ale dokáže i záležitost, která se zprvu zdála nepatrná. Většinou se ale tyto situace opakují.
Podle našich průzkumů promrhal v roce 2020 každý zaměstnanec denně zhruba třetinu pracovního času. Firmy to měsíčně stojí 11 566 korun na osobu.
Naše společnost se v této chvíli potýká s velmi obtížnými časy, které nás donutily zvážit a zavést nezbytná a naléhavá opatření, která pomohou omezit šíření COVID-19. Stejně tak to vedlo k výraznému propadu a hospodářskému poklesu.
Lean se řídí heslem „Náš zákazník, náš pán“. Soustřeďuje se na to, aby společnost vyráběla (sektor výroby) nebo dodávala (sektor služeb) pouze to, co má pro zákazníka hodnotu. Snaží se produkty vytvářet v co možná nejkratší době a s minimálními náklady, ale bez ztráty kvality nebo na úkor zákazníka. Kanban umožňuje procesy vizualizovat a díky tomu snadněji zlepšovat.