“Zaškolení projektového manažera by bylo extrémně finančně náročné, protože on vám tu práci nedělá a vy ho zaškolujete a nedejbože, když se rozhodne třeba po půl roce odejít. To jsme si řekli, že touhle cestou se vůbec ani nechceme zkoušet vydávat. Když si promítnu plat tohoto projekťáka, plus nějaké zaškolení, mínus můj čas, který jsem tomu věnoval, tak stoprocentně jsme v mínusu. APUtime nám rozhodně ušetřil spoustu času i peněz.“  říká Jakub z NorthMoravians.
 

V NorthMoravians mění nápady zákazníků v realitu. Věnují se audiovizuální tvorbě, focení, grafice, tisku 3D produktů a reklamních předmětů, správě sociálních sítí nebo výrobě cedulí, laviček, košů apod.  

Začínali ve dvou. Jenže zakázek začalo raketově přibývat, a proto Jakub s Tomášem přijali do týmu nové parťáky. Naskočili do rozjetého vlaku, jenže neměli systém.  

“Firmu jsme řídili způsobem, co hoří víc, to hasíme dřív. Tam, kde nám hořel termín, tam jsme se soustředili a pracovali na té zakázce. Jakmile jsme ji odevzdali, tak jsme začali hasit druhý největší požár,” vzpomíná Jakub Schramm, spoluzakladatel NorthMoravians.  

Jednotlivé úkoly si začali psát na tabuli, aby je měli stále na očích, používali sdílené dokumenty, stále si volali, psali.

Vše se zlepšilo a vypadalo to, že jsou (jak sami říkají) pryč z té “pankáčské” etapy.

Na první pohled fungující systém se jim začal rozpadat s příchodem nových kolegů, kteří se na něj přirozeně museli nejprve napasovat.

Nastal moment, kdy začali uvažovat, že najmou do týmu projektového manažera. Museli by však najít někoho, kdo se v tomto oboru orientuje a jistě by trvalo nějakou dobu, než by jej zaškolili. Počítali také s časem, který by mu museli věnovat a s finančním ohodnocením, což by firmu v určitém směru zatížilo.  

Hledali tedy jiné řešení a úplnou náhodou narazili na internetu na reklamu od APUtime.  

“Najeli jsme na web a vyzkoušeli jsme demo. Hned jsme poznali, že to je přesně to, co potřebujeme,” popisuje prvotní seznámení Jakub.  

Díky Virtuálnímu projektovému asistentovi si v NorthMoravians rozdělili projekty dle kategorií a popsali si jednotlivé kroky od prvotní schůzky se zákazníkem až po finální předání hotového produktu včetně administrativy jako je faktura apod.  

“Snažíme se standardizovat zakázky, abychom to dokázali sekat jako Baťa cvičky,” dodává s úsměvem Jakub.  

Zaměřují se také na duplikovatelnost či zastupitelnost. Aby totiž nemuseli každý projekt vždy plánovat od nuly a aby při absenci někoho z kolegů mohl v započaté práci pokračovat někdo jiný.  

Jak dosavadní spolupráci s umělou inteligencí od APUtime hodnotí?  

“Zaškolení projektového manažera by bylo extrémně finančně náročné, protože on vám tu práci nedělá a vy ho zaškolujete a nedejbože, když se rozhodne třeba po půl roce odejít. To jsme si řekli, že touhle cestou se vůbec ani nechceme zkoušet vydávat. Když si promítnu plat tohoto projekťáka, plus nějaké zaškolení, mínus můj čas, který jsem tomu věnoval, tak stoprocentně jsme v plusu. Rozhodně nám to ušetřilo spoustu času, protože APUtime nastavíte jednou, ten proces projde nějakou validací, pětkrát, desetkrát ho vyzkoušíte, postupně ho poupravíte a pak se dostanete do bodu, kdy je to plnohodnotná šablona a když potom přijde stejný typ zakázky, tak na dva kliky tu zakázku spustíte, celou chronologii úkolů a ten tým jede a to je parádní,” říká Jakub z NorthMoravans.  

Tak kdy se do rodiny APUtime přidáte vy?