Pravděpodobně každá výrobní firma čas od času mění své portfolio, což s sebou přináší určité interní změny. Zároveň však takový krok klade zvýšené nároky na dodavatele, kteří musí vyzkoušet, zda jsou jednotlivé nakupované díly do výroby použitelné. Dobře zvládnutý proces přitom dokáže ušetřit spoustu času i finančních prostředků. 

Z naší zkušenosti víme, že si však tyto společnosti často ani neuvědomují, že vynechání pouze jednoho jediného kroku může vést k obrovským problémům. A to například v podobě vyšších nákladů, stresu zainteresovaných pracovníků, nebo posouvání deadlinů pro dokončení projektu. 

Situace klienta

Naším klientem se stala výrobní firma, jež si nechala vzorkové díly poslat dodavatelem rovnou, a to bez předchozích požadovaných měření. Vzhledem k tomu, že se jednalo o prvovýrobu, se dalo očekávat, že se dříve či později objeví nějaká chyba a taky se tak stalo. Jak se projevila?

  1. Výrobní společnost odhalila chybu při vstupní kontrole (horší případ by byl, kdyby tuto chybu objevila až na montážní lince). Dodavatelem zaslaný díl z druhého konce světa (z Asie) neodpovídal požadavkům a kvůli tomuto „malému“ přešlapu se pak firma musela vypořádat s velkým množstvím problémů. Díl putoval několik týdnů lodí, čímž se promarnilo mnoho času. Další díl k ní sice mohl dorazit letadlem a být na lince mnohem dříve, ale „vícenáklady“ by mezitím postupně narůstaly.
  2. Firmě tedy nezbývalo nic jiného, než čekat na novou dopravu lodí. To mělo za následek zpoždění deadlinů, což vedlo k oddálení uvedení výrobků na trh. 
  3. Výrobní firma přestala plnit ekonomické výhledy, dílčí cíle oddělení i jednotlivých pracovníků.
  4. Tým zaměstnanců, který problém nezpůsobil, přišel o prémie.
  5. Závěrem se celý problém přenesl na dodavatele, s nímž došlo ke komunikaci pod vlivem emocí a stresu. A to všechno vedlo ke zhoršení obchodních vztahů. 

A přitom stačilo jediné. Definovat si správně celý proces a na žádný procesní krok nezapomenout. 

Jak v tomto případě zasáhlo ApuTime?

Výrobní firmě jsme pomohli navrhnout ideální proces, který jsme jim vytvořili tzv. „na míru“. Jeho průběh vypadal takto: 

  1. Konstrukční oddělení výrobní firmy nejprve spočítá a nakreslí požadovanou součást. 
  2. K tomuto návrhu se vyjádří interní tým, který je složený ze všech relevantních pracovníků (například z oddělení nákupu, kvality, výroby apod.).
  3. Interně okomentovaná a upravená součást se následně zašle dodavateli.
  4. Dodavatel má za úkol připravit připomínky (například ke složitosti výroby a ceně formy). Zároveň odhadne čas potřebný na výrobu a dodání součásti. 
  5. Výrobní firma si poté objedná výrobu vzorku v požadovaném množství a specifikuje měření, které jí dodavatel pošle dříve než samotnou součást. 
  6. Jakmile výrobní firma měření odsouhlasí, dodavatel jí díl fyzicky zašle.
  7. Poté výrobní společnost součást zapracuje do výroby a zhotoví první konečný výrobek - vzorek. 
  8. Pokud je vše v pořádku, může se pustit do sériové výroby. 

Takto precizně zvládnutý proces pomohl výrobní firmě nastavit přesnou posloupnost činností pro další budoucí úpravy portfolia. Už se tedy nestane, že se díl odešle ještě předtím, než dojde k schválení návrhu interním týmem. Takže nedojde ani k plýtvání nákladů, ani ztrátě vzácného času. Pokud dojde k chybě, je včas odhalena. Je tedy možnost ji napravit, případně se vedení společnosti dozví na koho padá odpovědnost.

Problém

Řešení

Zaujal vás tenhle příběh? Pojďte na další webinář s námi. Inspiruje vás to a navede na nové myšlenky či nápady.
Zaregistrovat se

Pracujte skutečně efektivně

Ušetřete miliony korun díky optimalizaci procesů
Vyzkoušet zdarma

Měníme svět

Podařilo se nám zefektivnit chod řadě
společností. Podívejte se, jak můžeme
pomoci i té vaší.
#optimization #resources #zerotimewaste
Zobrazit případové studie >
“Díky ApuTime nám stabilně rostou tržby a zároveň máme čas a prostor věnovat se vztahům s partnery a vlastnímu růstu.”
Martin Planka
Zakladatel SOLARplan

Podívejte se, jak funguje ApuTime v praxi

Od mapování procesu, využití Gantt.AI™ po řízení procesů a okamžité reagování na změny

Přehrát video

Často kladené otázky

Jak mi aplikace ApuTime pomůže?
V čem je ApuTime jedinečný?
Jak probíhají úvodní konzultace?
Jakým způsobem bude probíhat zaškolení a adaptace na novou aplikaci a jak je náročná?
Jaké možnosti a kompetence má projektový manažer/uživatel?
Je možné změnit již zakreslené procesy?
Co se stane, když mám zmapované procesy, ale přijde nová zakázka?
Co když někdo nemůže pracovat na svém úkolu?
Můžu získat ApuTime zdarma?
Začít nyní
Nenašli jste odpověď
na svou otázku?
Kontaktujte nás

Buďte v obraze

Přihlaste se k odběru novinek a speciálních nabídek, aby vám už nic neuniklo
Přihlášení k odběru novinek proběhlo úspěšně.
Oops! Something went wrong while submitting the form.